lunes, 4 de mayo de 2020

PRESENTACIÓ P6

PRÁCTICA 6:  Pissarra Digital Interactiva


TASCA:  Dissenyar una seqüència d'activitats, immersa en la planificació d'una unitat 
didàctica, amb el programari de Smart Notebook de Learning Smart Suite per a la PDI



OBJECTIUS:

• Conéixer el programari Notebook de Smart, el més comú i utilitzat , així com les seues possibilitats didàctiques.
• Aprendre a dissenyar una seqüència d'activitats amb les diferents possibilitats que ens brinda el programari
• Posar en pràctica , en la pròpia PDI, la seqüència dissenyada (EN LES CONDICIONS ACTUALS NO SERÀ POSSIBLE)



CONTINGUTS:

• Coneixement bàsic del maquinari per al seu ús correcte
• Aprofundiment en les diferents eines del programari de Smart Notebook.
• Estudi d'exemples ja dissenyats per a veure els seus punts forts i febles
• Les diferents fases del disseny d'una seqüència d'activitats segons els objectius que s'hagen marcat



Modalitat: Treball en grup ( de 2 a 4 persones)

1.- Explica en el blog de l'assignatura, breument com s'ha de connectar de manera general la PDI per al seu correcte funcionament. Elements comuns a totes les PDI i configuració bàsica del programari en la seua interacció amb el maquinari. Hem de tindre autonomia per a la seua posada en marxa.

Per a nostra PDI i a manera de resum:



2.- Descarreguem (almenys un dels membres del grup), el programari de Smart Notebook de la Suite en la seua versió més recent, actualment la 19: 
La descàrrega es fa des d'ací: Smart Notebook 19 S'ha de seleccionar la Versió Bàsica. A la dreta indica el que inclou. Encara que aparega com Smart Learning Suite, la instal·lem i diem a tot que sí, però ens quedarem només amb el programa Smart Notebook quan s'instal·le. S'ha d'emplenar un formulari, però no demanaran res més. Immediatament es descarrega i s'instal·la. Reportar qualsevol problema que es tinga a l'hora d'instal·lar

Podem veure el procés i una petita introducció a les posibilitats del software en el següent video:



3.- Examinar amb detall ( a través de la cerca) els exemples que podem trobar en els diferents repositoris de Smart:

• Recursos per a les Classes (en anglés) Exchange : repositori on trobarem multitud d'activitats, lliçons, jocs, plantilles, eines per a professors… classificats per edats i per matèries. Avantatge: inclou totes les novetats de les últimes versions del programari. Inconvenient: estàs quasi tot en anglés i amb poc material d'algunes etapes.

• Recursos per a les Classes (en espanyol): Legacy Exchange. Es tracta de l'antic repositori de Smart, on trobaràs també multitud de recursos. Avantatge: està en espanyol i hi ha molt de material de diferents etapes. Inconvenient: no inclou alguna dels avantatges i novetats de les últimes versions.

Preneu com a mostra la següent seqüència, per a veure flexibilitat de la proposta i les seues possibilitats, analitzant aquelles que són d'interés i quines no.

Podeu veure la interfície de Smart Notebook 19 ací, amb els botons i funcions explicats de manera interactiva.

Específicament per al desenvolupament concret d'una matèria, podeu veure la següent explicació per a diferents etapes educatives: 


Per a tindre un major coneixement de les eines i activitats de Smart Lab podeu acudir als següents tutorials.


4.- Fer un esquema d'una seqüència d'activitats per al disseny, desenvolupament i implementació posterior. Per a això pren o bé una unitat didàctica completa o una seqüència dins d'aquesta. Ha de recollir objectius, continguts i avaluació utilitzant per a això les diferents eines que permeten el desenvolupament de les activitats.


5.- Crear i desenvolupar el disseny ideat partint de l'esquema. Guardar-ho en un arxiu del programari de Smart Notebook.


6.- Amb el disseny creat pel grup, comprovarem la interactivitat i funcionalitat en el seu format online. Es complementarà amb una breu exposició i explicació en format vídeo de l'equip que haja creat cada disseny. Si és possible provarem la interactivitat del disseny creat en el nostres dispositius personals.




AVALUACIÓ:

Per a l'avaluació de la pràctica es tindrà en compte:

• La qualitat de la presentació gràfica i la integració dels elements multimèdia

• El plantejament didàctic del tema triat i desenvolupament d'aquest

• Les eines que s'han implementat en la presentació final, atenent el seu nivell de complexitat.

• L'organització dels diferents elements en la seqüència i en cada diapositiva, adequats al nivell als qui van dirigida

• La creativitat




1 comentario: